Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


fredag 14 september 2012

Hägring?

 
 
 
Det har blivit en del bilder av häger den här sommaren.

Tidigare var min enda erfarenhet av häger när den våldgästade mina trädgårdsdammar.

Plötsligt dök den upp lite då och då i ögonvrån.
Någon gång fanns kameran med.
Men oftast hann varken jag eller kameran med.



Till slut blev det i alla fall några relativt skarpa bilder av den stora, vackra fågeln mot himlen.

Men
jag ville ju så mycket mer.



Till exempel att få med lite bakgrundsmiljö.
Det där bakgrundssuset, som ger själva känslan i bilden.

 


Länge kändes det som en, för mig, omöjlig hägring.

 


 
Men det går i rätt riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar