Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


onsdag 13 februari 2013

Plötsligt hände det

 
 
 
En flock bergfinkar landade i buskagen.
Virvlade runt foderautomaten.
Plockade rester på marken.
 
 
 
Inte nog med det:

 
En stenknäck landade!
 
 
 
Jag la ut lite extra solrosfrön i snön
och blev rikligen belönad.
 
 
 


5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vilket fint besök du fick! Det är skoj när man får oväntade gäster ;)
    Själv blev jag så glad över att få se en Domherre sitta vid en av fodderautomaterna här en morgon, det tillhör inte vanligheterna precis. Dessvärre var han borta lika snabbt igen så det blev inte mer än en minnesbild, icke att förakta det heller / Kram gittan

    SvaraRadera
  3. Ja, gissa om jag blev upphetsad! När jag för ett för år sedan såg stenknäckar på en blogg, hade jag aldrig ens hört talas om dem. Så jag blev otroligt glad när de i år dök upp om än för ett kort ögonblick. Nu har de återkommit flera gånger men är väldigt skygga, så jag gläds både åt deras besök och över de bilder jag lyckades ta. Domherrarna, som inte heller är vanliga hos oss, kom vid samma tillfälle. Det verkar som om dessa skogsfåglar slog följe med bergfinkarna i sin jakt på mat. Kanske uppskattade de också, att jag kastat ut solrosfrö på marken för jag tror aldrig, att jag sett vare sig domherrarna eller stenknäcken vid foderautomaten. Bergfinkarna, däremot, intar den och surrar runt den i stora svärmar. Otroligt vackra också de.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. De är underbart exotiska med sitt bestämda uttryck och sina fina färger.Och det är något visst med de som inte visar sig dagligdags.Måste ha varit en riktig lyckostund:)

    SvaraRadera
  5. Exotiska är ordet. De påminner om små papegojor med sin grova näbb och kompakta kropp. Jo, jag var salig, även om jag måste säga, att jag verkligen uppskattar våra dagliga gäster också. Men det är alltid roligt med nya bekantskaper och oväntade upplevelser.

    SvaraRadera