Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


fredag 30 augusti 2013

Mera häger i gamla bloggen och ny fågelblogg

















 
 






 
 
Det har blivit väldigt mycket fågelfotograferande det senaste året.
Så mycket, att jag kände ett behov av att variera mig.
 
Och av att variera utbudet i bloggen.
 
Men visst har åtskilliga fåglar hamnat på minneskortet.
Dock har jag tänkt begränsa antalet fågelbilder på den här bloggen.
 
I stället har jag startat en ny blogg, där jag kommer att lägga ut mina fågelfoton artvis.
Som en dokumentation av de arter jag sett och fotograferat.
Det blir en blandning av porträtt och miljöbilder
och så förstås en och annan lite udda bild.
Några har jag visat här men många är opublicerade.
 
Välkommen att kika in.
Bloggen heter kort och gott:

 
Det kommer naturligtvis, att bli fågelbilder här också i fortsättningen.
Som de här nytagna av en mina många favoritfåglar, hägern.  
 
 

2 kommentarer:

  1. Du är en makalös bildmakerska. Silver och guld, dansande fåglar, så otroligt sanslöst vackra bilder.
    Jag beundrar!

    SvaraRadera
  2. Tackar ödmjukast! Motiven får tala för sig själv men det gläder mig ofantligt, om jag kan förmedla ett uns av den känsla de väcker hos mig. Jag niger och tackar!

    SvaraRadera