Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


onsdag 24 oktober 2012

67 sekunder




 
Solen har nyss gått upp men ljuset har ännu inte nått fram till den lilla viken.
Skarvarna rådgör om det är dags att ge sig av på dagens första fisketur.



Så kommer ljuset och skarvarna ger sig iväg.
 

Livet vaknar.
En ny dag har börjat.
 
Det är 67 sekunder mellan första och sista bilden.
 
 

6 kommentarer:

  1. Åh så fint, suveräna bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så väldigt mycket! Roligt, att se dig här igen. Det har ju fyllts på en del sedan du var här senast (eller i alla fall lämnade ett avtryck) och det vore förstås trevligt om du vill återkomma. Välkommen tillbaka.
      Eva

      Radera
  2. Oj Eva, så vackert! Ljuset ÄR fascinerande och helt trollbindande, går att jobba med hur mycket som helst, jag tror att man aldrig slutar att upptäcka nytt och se nya saker i ljuset. Det är inspirerande att titta här hos dig! kram Sophia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuset, ljuset, ljuset... Själva förutsättningen för liv och förstås för fotograferandet.
      Som det skiftar i färg och intensitet och gör, att samma motiv blir något helt nytt i annat ljus. DET är verkligt inspirerande. Att lära sig att 'fånga och tämja' ljuset. Eller att lära känna det och utnyttja dess potential och samarbeta med det, nästan som i ett förhållande. Jag tror också, att det räcker livet ut.
      Kram
      Eva

      Radera
  3. Vilka underbara bilder!Som fotoobjekt är skarvar helt OK men annars...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära Tanten! Visst är skarvarna både vackra, spännnde och fotogeniqua och jag har funderat på om de eg. inte är värda något bättre än vad dess rykte gör gällande.
      Eva

      Radera