Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


söndag 4 november 2012

Kort möte

 
 
Söndagsutflykt till Österlen. 
Vi passerade en skylt som informerade om att det fanns ett Vilthägn en bit bort.
Vi körde in på skogsvägen och stannade.
 
Traskade iväg mot hägnet, som inte inbjöd till besök.
En skylt berättade, att det skulle finnas vildsvin, kron- och dovhjort men någon öppning fanns inte.
 
Inga djur kunde heller skönjas bakom det höga staketet.
Besvikna vände vi tillbaka mot bilen.
 
Jag bestämde mig för att i alla fall följa staketet in i skogen, för att möjligen ändå kunna få se något.
Maken blev kvar på vägen.
 
Efter en kort promenad kunde jag se en bit in i det stora hägnet och stannade.
Och efter en stund kom en flock med vildsvin nere i en svacka.
 
De åt och bråkade lite men
var alldeles för långt borta, i helt fel fotovinkel och till stor del skymda av stenar och stubbar.
Jag väntade och hoppades, att de skulle flytta sig lite och placera sig aningens bättre.
 
 
Då prasslade det till och bara några meter från mig stod den här raringen.
Den ryckte till när jag tryckte av men stod lugnt kvar.

 
Plötsligt kastade den sig om mot andra hållet, piskade med svansen och kröp ihop.

 
Där dök maken upp......
 
På ett ögonblick var grisen borta.
 
 
Jag suckade besviket:
 
'Å, varför skrämde du undan min vän? Du snälla, be henom komma igen!...'
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar