Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


lördag 15 december 2012

Julbord

 
 
 
En bit bort bjöds på ett delikat julbord.
Jag var också bjuden.
Vilken fest!

 
Vilka gäster!
Vilken underhållning!

Bilder kommer.....
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Och dem kan du tro att jag ser fram mot!
    Kram från mig kära väninna.
    Eva

    SvaraRadera

  2. Kanske inte SÅ mycket att vänta på! För dig i alla fall. Mina bilder är av naturliga skäl väldigt lika dina egna... Tekniskt sett bättre än i fjor men å andra sidan saknas den där nerven, som skulle kunna lyfta dem från fullt godkända fågelbilder till det där lite extra..... Undantaget är kanske 'donnan' på fotot ovan. Hon (?),som visar var skåpet ska stå och är prima ballerina i pas-de-deuxsviten, som också jag fångade på bild. Och den serien är, precis som din, riktigt läcker. Intressant, att jag ser denna fågel som ett kvinnligt väsen......
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  3. En sån helt fantastisk bild!
    Törnrosa njöt.

    SvaraRadera
  4. PS Ha! Äntligen kan jag kommentera här hos dig. Har försökt många gånger förut men inte lyckats. DS

    SvaraRadera
  5. Tack snälla du för det omdömet men med en sådan modell bör ju resultatet bli någorlunda i alla fall.
    Jag lovar, att vi njöt av sällskapet denna eftermiddag. Roligt, att du kan kommentera igen. Jag blev uppmärksammad på att det var svårt och justerade inställningar för kommentering(trots att jag inte ändrat något sedan jag startade bloggen) och hoppas, att det ska fungera bättre nu. Du är i alla fall varmt välkommen tillbaka.
    Eva

    SvaraRadera
  6. Oj vilken häftig bild! God jul kära Eva, kram Sophia

    SvaraRadera
  7. Tack detsamma söta du och tack för ännu en kommentar, som liksom dina kommentarer så många andra gånger tidigare, gläder mig ofantligt. Jag blir alltid lika glad och stolt när du uppskattar mina bilder.
    Kram Eva

    SvaraRadera