Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


söndag 9 december 2012

Dröm och verklighet


 
Utanför mitt fönster vräker snön ner.
Jag passar på att rensa lite bland mina bilder och hittar några bortglömda.
Bland annat dessa tre oskarpa fågelbilder:
 

 
Trädkryparen, som i fjor trasslade sig in i växthuset men sedan inte hittade ut igen,
får illustrera min egen känsla av instängdhet.
Eller kanske bara av kylan därute..... 
 

 
 
Medan staren på taket ger mig hopp.
Hopp om en ljusare framtid.
 

 
 
Storspoven påminner om att livet återvänder,
att lättjefullt kunna sitta på stranden utan att förfrysa
och glädjas åt alla fåglarna, som kommit tillbaka.
 
Tills dess tänker jag glädjas över de vänner, som stannat kvar.
 
 


4 kommentarer:

  1. Oskärpan förvandlar dina bilder till akvareller. Läckert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så roligt, att du uppskattar bilderna. Jag niger och tackar.
      Och så önskar jag dig några fina veckor fram till jul och sedan en ännu finare helg!
      Eva

      Radera
  2. Här är en vän som definitivt stannar kvar. För gott!
    Kramar till dig.
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kanske inte behövde läsa mellan pixlarna den här gången men du hade nog förstått ändå.
      Fast jag faktiskt tänkte på de kvarvarande småfåglarna när jag skrev om de tröstande vintervännerna, så läser du in vad jag inte ens var medveten om, när jag skrev det.
      Jag är så glad och tacksam över att du finns.
      Varma kramar
      Eva

      Radera