Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


lördag 5 januari 2013

Gästabudet

  
 
 
Det fungerar inte att ladda upp bilder idag,
så jag passar på att visa några foton jag tog strax före jul.
Bilder till ett inlägg jag påbörjat men inte lagt ut av
 
 några av gästerna vid julbordet i skogen.
 
 
 
 
 
  
 












 


8 kommentarer:

  1. Ett ord bara: fantastiskt!
    Törnrosa bugar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett enda ord från mig: Tack!
      Säger jag och niger

      Radera
  2. WOW! Säger jag (som alltid faccinerad av dina bilder) Vill du se min Duvhök? "blink"

    SvaraRadera
  3. Jag säger som jag brukar: Tack, snälla du! Så klart, att jag vill se din duvhök. Var hittar jag den?
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Inga dåliga gäster du har!!! Här får vi hålla oss till 1 st talltita också de andra vanliga sorterna!!!! Önskar dej ett gott 2013!/lila-Christina

    SvaraRadera
  5. Instämmer: Inte dåligt alls men tyvärr inte mina gäster. Också jag var gäst vid fototillfället. Här hemma är det också mest mesar och trastar och annat småfolk vid fågelbordet. Titorna har inte hittat hit i år men å andra sidan är hackspetten en daglig gäst. För första gången har jag i år sett en stenknäck och några sidensvansar gjorde för ett tag sedan en snabbvisit. Fasanerna struttar omkring som vanligt så här års och ugglorna syns och hörs i skymningen. Gladorna och vråkarna går sällan ner om det inte blir riktigt svårt för dem att hitta föda och vi bjuder på delikatesser som borta i skogen...
    Ha ett riktigt gott nytt år du också!
    Eva
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har stenknäcken kommit hit också!!!/Christina

      Radera
    2. Åh, så spännande! hoppas, att du hann se mer av den än jag och att den kommer tillbaka. Här fanns nog inte så mycket av intresse för den, så jag väntar mig inget återbesök. Men jag är tacksamöver att ha sett den i alla fall.
      Eva

      Radera