Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


lördag 12 januari 2013

Sälar och andra vid havet


 För en vecka sedan besökte jag sydkusten och beundrade sälarna, 
som då låg utspridda på stenarna  på ett rev alldeles nära land.








Det var sen eftermiddag, grått och mörkt och bilderna blev därefter,
så denna helgen återvände vi i hopp om bättre bilder.

Men då var sälarna var borta.


Bortsett från denna enda,
 som låg på en sten och viftade med labben, syntes inga sälar.
Stenarna var övergivna eller upptagna av skarvar. 


Men det fanns ju annat att fotografera.
Svanar och änder till exempel.


 Och som synes fanns sälarna där,
om än i bakgrunden.

 




 Dagens största under-/behållning var nog fiskmåsen,
som spatserade poserande omkring i tången vid vattenbrynet.




 

4 kommentarer:

  1. En riktig linslus den där truten:) Sälbilderna kanske inte var så optimala men de förmedlar ändå SÄL = härliga att titta på.

    SvaraRadera
  2. Kan ju bara hålla med dig!
    Truten trippade fram och tillbaka som vore tångremsan en riktig catwalk.Knyckte på nacken, la benen i kors, poserade framifrån och bakifrån. Så det blev många trutbilder......

    SvaraRadera
  3. Att jag gillar dina bilder vet du ju. Att jag tycker att det är helt underbart att åka på fotosafari tillsammans med dig vet du också. Att vi fotograferat på samma ställe och ändå får så olika resultat är också underbart!
    Men jag håller inte med om att pippin är en trut! Om det är samma fågel vi fotograferat är min (kvalificerade?) gissning att det är en 2:dra vinterns fiskmås!
    Kram från mig.
    Eva

    SvaraRadera
  4. Instämmer i ditt resonemang. Och vad gäller fiskmåsen, så böjer jag mig omedelbart inför din auktoritet på området. Faktiskt kallade jag pippin för mås, tills jag kom hem och tittade lite närmre på den. Inser nu, att måsar och trutar nog kräver lite noggrannare studier innan jag ger mig på att artbestämma dem.
    Kram från en ordentligt förkyld Eva

    SvaraRadera