Välkomna att titta i min klotter- och bilderbok.
En slags fotoblogg, där bilderna lever sitt eget liv.
De blir till vad du som betraktare ser i dem,
därför är de ofta utan kommentarer.
Samtidigt är de ofrånkomligen en spegling både av mitt sätt att se på de motiv jag avbildar
och mitt eget sinnelag.
Ibland är de mest ett uttryck för det senare.
Ibland kommer jag, att delge er mina funderingar
och ibland kommer det att bli minnesanteckningar
om såväl mina misslyckanden som ev. framsteg i mitt fotograferande.



Klicka gärna på bilderna,
så öppnas de i ett större format i en lightbox.




Välkommen också,
att kika in på min nya fågelblogg,

Mina fågelfoton.

som jag nyss gett vingar.

Där ska jag samla ihop ett urval av mina fågelfoton
0ch presentera dem artvis i alfabetisk ordning.


tisdag 17 december 2013

Gatufoto

 
 
är inte min grej.
 
 


Jag tittar gärna på andras bilder
men själv har jag svårt,
att rikta min kamera mot främmande människor.
 
 
Dessutom vistas jag ju ytterst sällan i gatumiljö.
Här ytterligare en bild från Köpenhamnsbesöket nyligen.
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Jodå, visst är du bra på gatubilder iaf denna bild är helt underbar! Skärpan på rätt ställe och sen skapar röken en magi... Jag gillar den skarpt!
    Kram gittan

    SvaraRadera
  2. Tack! Roligt, att du gillar bilden men i mina ögon är den förvisso en bild tagen på en gata men inte direkt gatufotografi. Åtminstone inte bra sådan. Låter det krystat? För mig ska ett bra gatufoto berätta en historia. Miljön finns väl på min bild men inget som sätter igång ens tankar. Den är mer som en kuliss utan aktörer. Jag tog bilden för att jag gillade stämningen (lite för att kolla inställningarna) och hoppades, att något intressant skulle dyka upp att fylla upp den med. Men icke. En bortvänd rygg räcker liksom inte.
    Kram Eva

    SvaraRadera